Weer een update van het verhuisfront. Ik kan beter zeggen van het niet verhuisfront. Er is in een paar dagen tijd ontzettend veel veranderd. De grond is twee dagen geleden volledig onder onze voeten weggeslagen door één telefoontje van de makelaar.
Deze week voelt alsof hij al een maand duurt en dan moet de vrijdag nog komen!
Terwijl wij maandag langzaamaan de datum van passering zien naderen maken we plannen voor aankomen weekend. We balen nog een beetje dat men 30 graden verwacht dit weekend want behang krabben bij 30 graden hmmm niet zo’n lekker vooruitzicht. Maar op dit moment zou ik willen dat we überhaupt behang konden krabben.
De week begon al goed. Er waren nog helemaal geen aktes opgemaakt bij de notaris. We moesten constant overal zelf achteraan bellen. Vervelend maar niet onoverkoombaar. Dinsdag leek alles in kannen en kruiken. Zo’n beetje kwart voor vijf krijgen we echter een telefoontje van onze aankoopmakelaar dat onze complete week overhoop zou halen.
“De passering kan vrijdag niet door gaan. De verkoper is in de schuldsanering beland en daardoor is het voorlopig koopcontract ontbonden.”
Wat? Deze woorden moeten even inzinken. Ik overzie niet direct de gevolgen van deze korte boodschap. Het duurt echter niet lang voor ik me realiseer wat dit voor ons betekent.
Omdat ons huis al zo snel verkocht was hadden wij een enorm strakke tijdsplanning nodig, vooral vanwege de zaak en personeel dat na de verhuizing zou starten. Na de overdracht zouden wij slechts 14 dagen hebben om te verhuizen. De sluiting van de winkel was gepland, de schilder was gepland, de timmerman was gepland, de stucadoor was gepland, de nieuwe trap is in productie en staat gepland, de verhuisdatum stond vast, verhuiskaarten gedrukt, geschreven met postzegel liggen klaar, briefpapier, visitekaartjes voor de zaak zijn gedrukt, internet, alle abonnementen zijn verhuisd per verhuisdatum, televisie, water, licht, elektra waren geregeld. Waarvan de laatste drie voor morgen vanwege ontvangst sleutel toch wel handig als je warm water hebt. Nieuwe ramen voor het hele huis, vanwege lekke thermopane ramen, waren besteld. En zo kan ik nog tientallen zaken opnoemen die allemaal netjes geregeld waren.
Het was een strakke planning maar alles kon volgens plan verlopen, alles liep prachtig gesmeerd in elkaar over.
Na dat telefoontje konden we alles on hold zetten. Ik weet niet of u ooit verhuisd bent maar gas-, water- en elektrabedrijven zijn niet de makkelijkste om ‘even’ te verzetten of om te zetten. De schilder heeft ons ingeboekt die twee weken de weken erna heeft hij gewoon weer andere opdrachten en dat geldt voor timmerman, stucadoor etc ook.
De afgelopen dagen zijn we alleen maar aan het bellen geweest… en op dit moment is alles onzeker. Er is op dit eigenlijk maar één zekerheid: op 4 juli moeten we uit ons huis zijn…. en waar we ná 4 juli zitten? Ik weet het niet, en misschien wíl ik het op dit moment ook wel niet weten….
wordt vast vervolgd…